en weer een week voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantalle Timmer - WaarBenJij.nu en weer een week voorbij! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantalle Timmer - WaarBenJij.nu

en weer een week voorbij!

Door: chantalle

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

14 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi Allemaal,

Wat gaat de tijd toch snel hier! Het is nog elke dag genieten, maar inmiddels zijn we toch ook fanatiek aan het studeren geslagen, want ook het afstuderen komt steeds dichterbij! Ik zal jullie weer even bijpraten over wat ik deze week allemaal heb gedaan/meegemaakt.

Zaterdag 7 maart hadden Sarah en ik een 'lui' dagje. Ik ben aan mijn fotoalbum gaan werken, wat aan school gaan doen, mijn reisverslag gaat typen, boodschappen gaan doen en we zijn nog even langs geweest bij Iris. Iris heeft chikungunya (schrijf je dat zo?). Dat is een vervelende ziekte 9met veel gewrichtspijn), overgedragen door de muggen hier.

Zondag 8 maart ben ik een dagje lekker naar het zwembad geweest met Eline, Mark, Geanne & Moniek. Heerlijk! & ik ben lekker bruin geworden!

Maandag had ik weer een dagje stage. Mijn stage ging er goed en het was een gezellig dagje! Inmiddels heb ik toch vaker leuke dan minder leuke dagen, een goed teken! Na stage ben ik de hele stad doorgefietst om alles klaar te maken voor dinsdag, want... Sarah was jarig! Toen ik uitgeput van het al fietsen thuis kwam ben ik ook nog met Eline naar een les Bodyfit gegaan, best leuk om een keer te doen!

Dinsdag was het dan (vooral voor Sarah ;)) zo ver, ze was jarig! Ik heb haar verrast met een verjaardagsontbijtje, met sterretjes erin van 23 jaar. Na gezellig ontbeten te hebben (ook met haar ouders die een heel leuk filmpje met de familie hadden opgenomen ;)) moesten we ons toch wel haasten naar stage. Maar ook deze stage dag was erg leuk. Ik heb de kinderen vandaag een schrijfliedje aangeleerd, geweldig vonden ze het! Ook hadden we deze stagedag weer last van ongedierte, dit maal een hele grote spin! (zo groot als een vogelspin). Gelukkig bleef hij rustig in de hoek zitten, maar ik heb toch (als echte toerist) maar even (tijdens de les) een foto gemaakt. Ik zal hem toevoegen aan het reisverslag! ;). Tijdens de pauze heb ik wel even genoten van die spin, 2 jongetjes die binnen moesten blijven vonden de spin wel érg interessant en waren propjes aan het opgooien om de spin te laten lopen. Erg hilarisch. Uit stage hadden we een afspraak met onze leraren uit Nederland bij Zus & Zo, erg gezellig om iedereen weer te zien!Ik had een verjaardagstaart voor Sarah geregeld en die hebben we met zijn allen opgegeten. De komende 2 weken komen onze leraren bij ons allemaal een keer kijken op stage, erg fijn, want met de eeuwige 'prima' als feedback kan ik niet zo veel, als is het wel fijn dat ze het prima vinden natuurlijk! S'avonds is er nog wat bezoek gekomen voor Sarah en kwam ook de huisbaas en zijn vrouw even langs om te feliciteren, erg lief dat ze daar aan dachten.

De volgende ochtend was het al weer vroeg dag, voor weer een dagje stage. Deze stage dag heb ik vrij weinig gedaan, want er kwamen Surinaamse studenten lesgeven in mijn klas. Ik ben er deze keer bij blijven zitten (dat mocht van hun begeleider) en heb mee gekeken. Leuk om te zien hoe zij (met de weinige materialen die er zijn) toch veel meenemen naar de lessen. Zij krijgen voor elke les een cijfer van hun begeleider, vertelden zij. Die middag ben ik meteen uit stage doorgegaan naar Torrarica, om lekker te gaan sporten en daarna te zwemmen. Het was heel mooi weer vandaag, dus ik heb een hele tijd gelegen (en ben lekker bruin geworden)!

Donderdag zijn wij, met onze docenten, naar het CPI gegaan, de 'Pabo' van Suriname. Hier kregen we een presentatie van Surinaamse studenten over het onderwijs en de opleiding in Suriname, leuk om te weten hoe het hier gaat. Veel dingen komen overeen, maar ze lopen veel minder stage als wij. Het onderwijs is hier wel een het vernieuwen en ook de opleiding gaat hier helemaal veranderen. Daarna hebben wij verteld hoe het onderwijs er in Nederland uit ziet. Ik zat bij erg gemotiveerde Surinaamse studenten die zich verwonderden over hoe wij dingen in Nederland deden. Ze schreven hard mee en wilden dit graag gaan uitproberen, erg leuk! Ook de docenten van het CPI stonden verbaast van ons onderwijs, en zeker over het aantal knikkers dat in hun aluminium bootje gingen, haha (een voorbeeld NMT-les).

's Avonds zijn we naar een besloten concert van Typhoon gegaan bij Zus & Zo. Via via hadden we kaarten kunnen regelen voor dit concert dat binnen 40 minuten was uitverkocht. Het was een hele leuke avond, vooral mooi om te zien hoe je met zo veel passie voor muziek kan optreden en met zo veel energie en plezier! We hebben er van genoten.

Vandaag heb ik de hele dag gestudeerd (en ik moet toegeven, ook GTST terug gekeken :P). Dit weekend gaat Sarah op trip, ik blijf thuis en heb mij voorgenomen hard te gaan studeren, want dat moet nu toch wel eens gaan gebeuren! Gelukkig komt Eline hier een nachtje logeren, zodat ik s' nachts niet alleen ben & natuurlijk heel gezellig!

Liefs,
Chantalle

  • 14 Maart 2015 - 03:07

    Sarah:

    Je bent een topper en super wat je allemaal voor me gedaan hebt en doet! Heb genoten op mn verjaardag maar geniet ook elke dag van jou als mn huisgenoot en jij weet wel waarom! Geniet nu lekker van een vrij weekend en ik zie je snel! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantalle

Van 7 februari tot 26 april loop ik stage in Suriname. Op 26 april vertrekken we naar Curacao om daar nog 10 dagen vakantie te vieren. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte van onze avonturen.

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 8373

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 April 2015

Stage in Suriname!

Landen bezocht: