De reis naar Suriname! & dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantalle Timmer - WaarBenJij.nu De reis naar Suriname! & dag 1 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantalle Timmer - WaarBenJij.nu

De reis naar Suriname! & dag 1

Door: Chantalle

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

08 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi Allemaal!

Eindelijk was het dan gister echt zo ver, we zijn vertrokken naar Suriname! Rond 7.00 uur ging onze wekker. Daarna hebben we de laatste spullen ingepakt en zijn we naar Schiphol gegaan. Daar moesten we de bagage inchecken, toen bleek dat ik wel heel precies mijn koffer had ingepakt, 23.0 kg (er mocht 23.0 mee;-)). Daarna moesten we afscheid nemen, dit was natuurlijk even lastig, maar eenmaal door de douane ging alles snel. We konden snel boarden en vertrekken. De vlucht viel erg mee en vloog (letterlijk en figuurlijk) voorbij. Toen we hier uitstapten schrokken we toch wel even, 31 graden was heel wat anders dan de -2 graden waarmee we die ochtend waren vertrokken. Daarna stonden we nog een goed uur in de rij (terwijl we vóóraan in de rij stonden), voor de paspoortcontrole. Onze koffers stonden daarna al klaar en ook onze taxichauffeur zat al op ons te wachten. Onze taxichauffeur is ook touroperator, dus hij kon meteen een hoop vertellen. Zo blijkt er nu een jaguar los te lopen in de jungle rondom het vliegveld, hij had al verschillende honden opgegeten. We keken onze ogen uit en moesten wel even wennen dat het stuur aan de rechterkant zit en dat ze hier links rijden. Eenmaal in Paramaribo stond de eigenaar van het huis ons al op te wachten. Een erg aardige man die goed Frans spreekt (en wij dus helemaal niet..) en een beetje Engels met een accent. Maar met handen en voeten zijn we eruit gekomen. Hij heeft ons ook nog even naar de winkels gereden zodat we een telefoonkaart konden kopen en de eerste boodschappen, erg lief. Eenmaal thuis pakten we de spullen uit en gingen we even lekker douchen, nouja, bij mij mocht dat 'lekker' wel weggelaten worden nadat ik mij dood was geschrokken onder de douche, er zat een mega grote kakkerlak op mijn been! Nadat ik hem in een handdoek uit de douche had gegooid heeft onze held Sarah hem 'weggewerkt'. Daarna hebben we toch maar even het hele huis geïnspecteerd op kakkerlakken. Toen we het muskietennest ook hadden geïnstalleerd zijn we lekker gaan slapen, we hadden er inmiddels al een lange dag op zitten!

De volgende dag werden we allebei al vroeg wakker, rond een uur of half 8. Helaas kregen we de oven niet aan de praat en hebben we onze afbakbroodjes in de koekenpan gedaan, waardoor de broodjes lekker vet waren met een 'knapperig randje'. Na het 'heerlijke' ontbijt zijn we de stad in gegaan. Wat is Paramaribo mooi! We keken onze ogen uit tijdens de (toch iets langer dan gedachte) wandeling naar de stad. Ook in de stad keken we onze ogen uit. En zagen we mijn stageschool! We hebben in de stad de nodige boodschappen gedaan, foto's gemaakt, Sarah's stageschool opgezocht en lekker geluncht. Waar we erg aan moeten wennen is het toeteren van de auto's hier, ze toeteren om elkaar te waarschuwen als ze elkaar inhalen, en als ze ons zien. Allemaal zwaaien ze en vragen ze hoe het met ons gaat. Maar gelukkig niet op een vervelende manier.

Straks willen we nog lekker uiteten gaan en morgen gaan we langs het RKBO, het scholenbestuur hier. Ik ben heel benieuwd of ze weten dat ik kom, want van mijn stageschool heb ik nog niets gehoord.

  • 09 Februari 2015 - 06:39

    Els:

    Hoi lieve Chantalle, zit ik hier in dit koude kikkerland, vroeg in de ochtend jouw avonturen te volgen! Geweldig! Hoop nog een heleboel leuke verhalen te lezen! Dikke X

  • 09 Februari 2015 - 23:30

    Joke Rollema:

    Hoi Chantalle


    Wat een belevenis jo ,geniet er van we blijven je volgen hoor .

    Gr Ome Chris en Joke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantalle

Van 7 februari tot 26 april loop ik stage in Suriname. Op 26 april vertrekken we naar Curacao om daar nog 10 dagen vakantie te vieren. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte van onze avonturen.

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 8378

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 April 2015

Stage in Suriname!

Landen bezocht: