Dag 2, 3 en 4! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantalle Timmer - WaarBenJij.nu Dag 2, 3 en 4! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Chantalle Timmer - WaarBenJij.nu

Dag 2, 3 en 4!

Door: Chantalle

Blijf op de hoogte en volg Chantalle

11 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi Allemaal,

Daar ben ik weer! Een nieuw reisverslag van de afgelopen dagen. We hebben een hoop gedaan en de tijd vliegt.

Afgelopen maandag werden de fietsen gebracht door kennissen van Sarah, een erg aardige man die we altijd mogen bellen als we ergens hulp bij nodig hebben. Daarna zijn we naar de stad gaan fietsen. Dat is wel even wennen, aan de linkerkant van de weg fietsen lukt nog, maar om dan een kruispunt over te steken als je naar rechts moet.., dat is een lastig verhaal! Zeker omdat we de verkeersregels die wij kennen nog niet hebben ontdekt, maar het komt vast goed! We zijn naar de centrale markt gefietst, daar was het onwijs druk en stonden veel mannen bij de ingang, wij durfden dus niet naar binnen. We zijn doorgefietst naar de Jeruzalem bazaar en hebben daar twee hangmatten gekocht, nu moeten we nog even weten hoe we die op kunnen hangen. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een zwembad, heerlijk om even te kunnen zwemmen na een fietstocht door de stad.

Dag 3
Vandaag zijn we naar het RKBO, het schoolbestuur gegaan. Daar moesten we 'netjes' gekleed heen, dus een lange broek aan, een lange blouse en dichte schoenen. Best warm met 31 graden op een fiets! Daar aangekomen hadden we een kort gesprekje met het schoolbestuur. De volgende dag zou voor ons een brief klaar liggen en mochten we naar de scholen gaan. Spannend! Daarna zijn we nog wat boodschappen gaan doen, onder andere bij de Tulip, een supermarkt zo groot dat Sarah erin verdwaalde (maar dat zegt niets, met haar gevoel voor richting, haha). Bij de Tulip hebben ze allemaal Nederlandse producten, en het is hier vlakbij. Daarna zijn we nog wat rondjes door Paramaribo en onze buurt gefietst. S' avonds waren we zo moe van alle indrukken van die dag dat we vroeg naar bed zijn gegaan.

Dag 4
Vanmorgen zijn we naar het RKBO gegaan en kregen we onze brief. Daarna zijn we ieder naar onze eigen stageschool gegaan. Op mijn stageschool werd ik met open armen ontvangen. Ik kreeg een rondleiding van een juf door de hele school, met 400 kinderen. Ze hebben allemaal schooluniformen, ook de leerkrachten. Steeds als de juf die mij een rondleiding gaf een klaslokaal in ging zei ze: 'dag kinderen', waarna de klas in koor riep: 'dag juf...' (ik ben alle namen al weer vergeten, oeps!). Daarna heb ik een hele tijd gepraat met de zorgcoördinator, ze heeft veel uitgelegd over de school. Zo moet ik om half 8 aanwezig zijn, om 10 over half 8 wordt de vlag opgehesen en het volkslied gezongen. Om kwart voor 8 beginnen dan de lessen. Ook hebben ze hier weekopeningen en gaan ze regelmatig naar de kerk s' ochtends. Iedere week maakt iedere groep een 'leerrijk' uitstapje, als ik het goed begrepen heb. Zo was er nu een groep naar de oliemaatschappij, om daar te kijken hoe olie gemaakt wordt en mochten ze deze week allemaal naar het kindermuseum. Morgen mag ik al een dagje meelopen op de school, ik ben heel benieuwd en kijk er echt naar uit. Vrijdag vieren ze carnaval op school, iedereen komt verkleed en er is 'snoeppauze', ouders verkopen eten op het plein om zo geld te verdienen voor de school, want aan alleen het geld van de overheid heeft de school niet genoeg. Daarna had ik met Sarah afgesproken bij Zus & Zo, daar hebben we even wat gedronken. Vervolgens zijn we opzoek gegaan naar de cultuurtuin, waar ik vanavond ga hardlopen met Anna en haar huisgenoot (een studiegenootje van ons). Ik ben benieuwd of dat lukt in deze hitte!

Dat was het weer!
Liefs,
Chantalle

  • 11 Februari 2015 - 20:38

    Emmy:

    Hoi Chantalle. Leuk om jouw verhaal te lezen! Gezellige plek hè zus en zo. Daar heb ik ook regelmatig met Paul en Esmee gezeten. En daar dus ook carnaval, bij ons ook vrijdag op school. Succes met alles en lekker genieten. Liefs Emmy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantalle

Van 7 februari tot 26 april loop ik stage in Suriname. Op 26 april vertrekken we naar Curacao om daar nog 10 dagen vakantie te vieren. Via deze blog hou ik jullie op de hoogte van onze avonturen.

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 8363

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 26 April 2015

Stage in Suriname!

Landen bezocht: